Week 2 viel reuze mee! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu Week 2 viel reuze mee! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu

Week 2 viel reuze mee!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Tijd voor een nieuw weekverslag vanuit San Francisco! Deze week met iets minder zon maar evenveel plezier. Met iets minder zon bedoel ik rond de 23 graden ipv 30 graden. EN het heeft hier ook 2 dagen geregend, moest dat jullie gelukkiger maken :)

Mijn week begon net zoals bij jullie op… maandag. Van Evelien en Sheila moest ik verplicht naar Victoria’s Secret gaan dus ben ik daar gaan shoppen. Mijn school is echt midden in het centrum (downtown genoemd hier) en er tegenover ligt de stadsfeestzaal/shopping 1/m2/… maar dan 30x zo groot. Heb meer aan ‘windowshopping’ gedaan dan echt dingen te kopen want wanneer ik naar mijn groene rugzak kijk besef ik weer heel goed hoe weinig kleren daar eigenlijk in kunnen… helaas voor mij, joepiejeej voor papa’s portefeuille.

Het is bijna Halloween en dat zal ik geweten hebben. Er wordt meer over Halloween gesproken dan over de verkiezingen! Heb een debat gevolgd van Obama en Romney en Romney is zo irritant als ik dacht! Hij doet mij denken aan een slechte Colgate reclamespot en zijn glimlach blijft steeds hetzelfde. Anyway, Halloween dus. Ik dacht dat Halloween ‘eng’ verkleden was maar dat heb ik mis begrepen. Hier is het net zoals carnaval, eender welke outfit is goed. Ik ben er zeker van dat de Aziaatjes van mijn klas voor sexy bunnypakjes of verpleegsterpakjes gaan. Voor de liefhebbers zal ik dan ook proberen om daar wat foto’s van te nemen.

Het was een geweldige week hier. Terwijl alle studenten ijverig hun test invulden zag ik in mijn ooghoek een Aziaatje wat paniekerig bewegen. “Is that ultkweek sir?” Het was helemaal geen earthquake, zelfs ik had door dat het gewoon een vrachtwagen was dat passeerde in plaats van een aardbeving. Ik heb ook een Koreaan drie kussen gegeven voor zijn verjaardag maar die was daar toch effe niet goed van. Blijkbaar moet je gewoon een boks geven op de arm ofzo om ‘proficiat’ te zeggen. Of dat is alleszins wat die mij wijsmaakte, hij wou waarschijnlijk geen kusjes van mij.

Verder heb ik Mission verkend (Mexicaanse wijk met burrito’s en graffiti), Land’s End (met zicht op oceaan en rotsen, praaachtig), Ocean beach (zonsondergang op strand), Haight Ashbury (hippiewijk echt super, erg alternatieve mensen en Jimi Hendrix zijn ex-appartement bezocht hier). Heb ook mijn 1e Stella Artois gedronken in een Irish pub en ben 3x gestorven van het pikante eten in een Thais restaurant. Ik eet echt elke dag hamburgers en mislukte frieten :( Hier wordt gezond gekookt maar nu dat mijn ‘mama’(voel je niet beledigd mama, jij bent nog steeds the one and only) 4 dagen weg is gaan we altijd afhalen en voor de tv eten. Heeft ook zijn charmes natuurlijk, ZEKER nu dat de Giants vandaag hun laatste game gewonnen hebben. Echt te gek, zoveel sfeer en ambiance, baseball is hier superbelangrijk en San Francisco won de World Series, dat is echt AF!

Vandaag is het ZONDAG! Niets beter dan vroeg uit bed kruipen en naar de kerk te gaan met andere woorden! Keary heeft mij gebracht omdat ik mij overslapen had (surprise surprise) en we reden ook door de Tenderloin wijk. Dit is een wijk waar iedereen mij voor waarschuwt, supermarginaal met erg veel geweld en diefstal. Zelfs vandaag, een prachtige zondagmorgen en we reden erdoor en ik dacht echt: what the hell is dit. Ik vond het heel gek dat Keary zei dat ik hier zelfs op zondagmorgen moest weg blijven maar nu begrijp ik echt waarom. De gekken krijgen hier niet zo’n mooie kamer als in OPZ Rekem maar dwalen hier wat rond. Ook degenen die vanuit de gevangenis komen belanden hier blijkbaar.

Glide is een erg bekende gospelchurch in SF. Ik heb nooit zoiets gezien maar vanaf de 1e seconde was ik helemaal ingepalmd. Fantastische muziek, sfeer, gelach, gedans... Voor mij was het wel gek om zo geknuffeld te worden door onbekenden en elkaars hand vast te houden terwijl we waren aan't dansen en zingen maar wel een unieke ervaring. Er zijn ook t shirts van Glide en een zwarte homo deed een modeshow aan het altaar om deze shirts te verkopen, hilarisch hoe hij met zijn gat schudde. Ze toonden ook via dia’s homoseksuelen die elkaar innig zoenden en ze vroegen of iedereen aub hun gsm wou opzetten en via Twitter wou sharen dat ze in de Glidechurch zaten! Daar kan onze pastoor in Rekem nog wat van leren :) De viering eindigde met een man die naar het altaar liep en op zijn knieën ging om zijn vrouw ten huwelijk te vragen. She said YES! En ook iedereen werd opgeroepen om op Obama te stemmen, wat sowieso wel in SF gebeurt want dit is echt een linkse stad.

Ik heb mijn huiswerk gemaakt op een heuvel, vlakbij mijn thuis (zie foto). Ideale plaats om te chillen met wat muziek. Ik wil hier wonen voor al- en altijd, ben echt zo blij hier. Enige nadeel is dat mijn haar altijd knopen heeft hier en mijn stijltang amper werkt
.
Zo dat was genoeg info voor deze week, het was een eer om weer 10 minuten van jullie tijd te verpesten! Laat ook weten hoe het in België is aub want daar ben ik natuurlijk ook benieuwd naar!

XXX

  • 29 Oktober 2012 - 22:02

    Uw Vader:

    Tja, het leven kan soms zwaar zijn eh? Op naar week 3

  • 30 Oktober 2012 - 13:10

    Charlotte:

    Nou het weer in Nederland is echt dramatisch en de wegfiets heeft dus ook al plaats moeten maken voor de crossfiets. Wat ik natuurlijk ook met heel veel passie doe (mijn vader kan me niet altijd bijhouden). Kwijlend kijk ik dan ook naar jouw mooie, zonnige foto's!
    De kerk leek me echt een hele mooie ervaring en wat een verschil met hier dat homo's zo goed geaccepteerd worden. Gelukkig ben je op de rit erheen niet verkracht/neergestoken/beroofd.
    Jammer van de knopen in je haar, maar jouw haar is vast niet statisch omdat het buiten zo koud is. Daar gaat het trouwens ook van in de knoop zitten dus wil je de volgende keer misschien even 2x nadenken voordat je weer gaat klagen op het internet.
    Als ik je verhalen lees besef ik heel goed wat voor geluk ik heb gehad dat ik met jou en je humor samen heb mogen wonen en ik mis dat heel erg! Als wij hier kerstvakantie hebben he, waar ben jij dan precies in Australie?

    Ik wil je nog wel even attenderen dat een appeltje, sla en groenten goed voor je zijn en er zitten heel wat vitamintjes in die die chipjes en worsten niet bevatten!

    I love you

    p.s. de foto's vd zonsondergang zijn echt geweldig!!!!!!!!!!

  • 01 November 2012 - 05:50

    Karen Scheelen:

    Danku voor uw reactie Charlie! Is heel fijn voor mij om ook te lezen hoe met u gaat!! Ik heb echt geen idee waar ik ben in de kerstvakantie.. Ik kom 19 november in Sydney aan dus ik denk dat k daar een maand blijf en dan misschien naar Melbourne trek. Maar alles hangt af van waar ik werk vind en voor hoelang.. Wil je afkomen??? :D Ik weet het, gij zou beter eens komen koken voor mij! En mijn mama zei laatst dat ze pestopuree had gemaakt :( xxx Heeele dikke kussen

  • 01 November 2012 - 13:33

    Charlotte:

    hmmmmm die perstopurree van jou moeder is zoo ontzettend lekker! Die zul je wel missen.
    Ik wil wel afkomen ja. Zal wel maar voor 3 weken zijn dan. Maar het is wel poepie duur hihi
    Ik kijk uit naar je volgende avonturen! Een hele dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 November 2012 - 22:53

    Guylène:

    Hallo Karen, wat een heerlijk verslag zeg mooi om te lezen.
    Ik wist van je oma die aan mijn mama vertelde dat je in het buitenland bent.
    Ken je mij nog? Van in 't Blommeke?
    Ik ben ook al in Frisco geweest op vakantie en het is inderdaad een heerlijke stad, ik voelde me er ook heel goed.Pier 39 is ook zo mooi hé met de zeehonden! En fishermann's warf (ik weet niet of ik het goed schrijf?)
    Het geeft niet zo de indruk van een wereldstad te zijn vond ik.In tegenstelling tot New York dat was echt vreselijk.
    Hoe lang blijf je weg?
    Ik ga kijken of ik het verslag van week 1 nog kan vinden.
    Heel heel veel plezier geniet van je tijd daar.
    Veel liefs Guylène.xxx

  • 08 November 2012 - 00:19

    Karen:

    Hey Guylene! Dankjewel voor je reactie, heel fijn! Ben net nog naar Fisherman's wharf geweest ja, leuke plaats maar vandaag is het erg mistig en best koud. Dit is de eerste keer dat ik buiten Europa ben dus blijkbaar goede stad gekozen als jij zegt dat dit leuker is dan NY :) Ik blijf nog 2 weken in SF maar daarna ga ik nog 6 maanden naar Australie en 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand. En dan vanaf juni weer in Belgie :) Links vind je normaal gezien mijn andere reisverslagen terug. Bedankt voor je reactie en veel groetjes aan iedereen op 't Blommeke! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Gedurende 8 maanden zal ik hier regelmatig wat neerschrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn -oh zo boeiend leven-! Mijn avontuur start in San Francisco. Hier zal ik 5 weken op een heuvel wonen bij een gastgezin en nog een Zwitserse studente, Melissa. In de voormiddag heb ik steeds school om mijn Engels te verbeteren. In de namiddag ben ik vrij en kan ik met mijn rugzakje, camera en kaart de toerist uithangen. Na deze periode vertrek ik voor 6 maanden naar Sydney en kan ik hopelijk veel rondtrekken in Australië. Natuurlijk moet ik hier geld voor verdienen dus ga ik er ook op zoek naar een job. Om met een goed gevoel terug te keren ga ik nog 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand, wat dit precies inhoudt weet ik nog niet. Met andere woorden, ik zie jullie terug in juni!

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1144
Totaal aantal bezoekers 38502

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Thailand

14 Oktober 2012 - 17 November 2012

SF, here I come!

19 November 2012 - 19 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: