First week in SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu First week in SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu

First week in SF

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

21 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Ondertussen ben ik bijna 1 week in SF. Waaaat een geweldige stad :). Ik ben echt heel gelukkig hier en word ook door iedereen super ontvangen. Na mijn zware vlucht moest ik al meteen naar school, ik was nog erg verward en slaperig maar dat is nu helemaal oké.

De eerste dag legden we een test af om ons Engels niveau te testen. Uiteraard zit ik in A-level :p in België lacht iedereen als ik Engels spreek maar hier vindt (bijna) iedereen dat ik heel goed Engels kan. Logisch, 80% van de leerlingen zijn Aziaten en zeggen "San Flancisco" ipv "San Francisco".

Ik heb zoveel geluk met mijn gastgezin. Kathy (de "mama") is 64 en haar man Keary is... ook zoiets gok ik. Hun 3 kinderen zijn al het huis uit maar er is nog een Zwitserse studente (Melissa). Het enige nadeel hier is dat ik een uur onderweg ben naar het centrum, met de fiets is het niet zo ver maar er is zoveel verkeer en ik moet overstappen en blablablabla nobody cares probably.

Ik heb al vaak de toerist uitgehangen, al de aziaten vinden het hilarisch als ik mijn kaart bovenhaal maar ik snap het niet, zij zoeken de weg via hun iphone en dat is dan niet grappig volgens hun.. -.- de meisjes zijn echte poppetjes, altijd perfect geschminkt en aan't giechelen en uiteraard op élke foto met het peace teken. "We do this because we want to be cute hihihihiihi" is hoe een aziaatje het mij uitlegde. Ik denk dat het is zoals duckface in belgie gebruikt wordt :D

Ik ben al naar Pier 39 geweest (zeeleeuwtjes leven hier in het wild), Alcatraz (de bekende gevangenis op het eiland) gaan bezoeken, Golden gate parc (met allemaal verschillende planten van over de hele wereld), Chinatown, Japan town, Coit tower (met een supermooi zicht over heel SF), North beach (italiaanse wijk mehhh)... Heb dus al heel veel kunnen zien maar de bekende brug "Golden gate" moet ik nog doen! Ik zie hem wel van ver maar ik wil erop geraken.

Op school gaat ook alles goed. Moet mijn huiswerk nog maken en leren voor mijn test maandag. Morgen ga ik naar American football! The raiders spelen in Oakland en mijn gastpapa zei dat ze in Oakland heel hevig zijn dus daar ga ik zeker van genieten! Ik heb een Amerikaanse filmavond gehad met Kathy en Melissa hier met croque monsieurs enz en we hebben de film One day gekeken. Ik had natuurlijk pas na 30 minuten door dat ik die al gezien had en ik wist nog elk detail maar ik durfde dat niet te vertellen want vond dat onbeleefd :p dus ik reageerde heel geshockeerd toen het hoofdpersonage stierf! Goed van mij hè.

De beste quote van de film vond ik "whatever happens tomorrow, we've had today." Laat me daar dus maar mee afsluiten! C ya!

  • 21 Oktober 2012 - 09:37

    Laurent De Paris:

    Hahahah Karèn!
    Heureux de lire tout ça, moef!
    amuse-toi!

  • 21 Oktober 2012 - 12:14

    Stijn Opsteyn:

    Haha super! :D
    Goed dat ge u dr al thuis en zo goed voelt, maar dat was wel te verwachten eh ;)
    Veel plezier nog! xx

  • 21 Oktober 2012 - 18:47

    Rita:

    Dag karentje,
    Het klinkt allemaal echt fantastisch. Echt fijn voor je.
    Veel plezier nog
    Rita & co

  • 23 Oktober 2012 - 10:52

    Charlotte:

    Dear Karen,

    Hope you're doing fine! Sounds like you're having a lot of fun! When are you planning to see the Golden Gate bridge? Can't wait to see more pictures! Don't you miss your mom and her cooking skills? I see a lot of fast food so take care of yourself! Good luck with your exam this monday!
    I love you!

    xxxxx Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Gedurende 8 maanden zal ik hier regelmatig wat neerschrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn -oh zo boeiend leven-! Mijn avontuur start in San Francisco. Hier zal ik 5 weken op een heuvel wonen bij een gastgezin en nog een Zwitserse studente, Melissa. In de voormiddag heb ik steeds school om mijn Engels te verbeteren. In de namiddag ben ik vrij en kan ik met mijn rugzakje, camera en kaart de toerist uithangen. Na deze periode vertrek ik voor 6 maanden naar Sydney en kan ik hopelijk veel rondtrekken in Australië. Natuurlijk moet ik hier geld voor verdienen dus ga ik er ook op zoek naar een job. Om met een goed gevoel terug te keren ga ik nog 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand, wat dit precies inhoudt weet ik nog niet. Met andere woorden, ik zie jullie terug in juni!

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 984
Totaal aantal bezoekers 38507

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Thailand

14 Oktober 2012 - 17 November 2012

SF, here I come!

19 November 2012 - 19 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: