Merry XMAS + Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu Merry XMAS + Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu

Merry XMAS + Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Karen

02 Januari 2013 | Australië, Sydney

Twee en een halve maand geleden vertrok ik wenend in Zaventem. Ik zie mezelf nog zwaaien naar mijn liefste zusje en dan neerploffen op een zwarte leren zetel eens ik door de gate was. Een diepe zucht, maar toch ook al een kleine glimlach. Die glimlach is nu zo breed. Ik heb er weer een fantastische week op zitten en denk alleen maar: het is nog ‘maar’ 6 maand, zou ik mijn trip niet wat verlengen? Vergeleken met andere work&travellers in Australië blijf ik namelijk echt niet lang hier. Zij hebben net zoals mij een working holiday visa dat geldig is voor 1 jaar en zij blijven ook echt voor 1 jaar. Meer nog, velen onder hen zoeken 3 maand een ‘farmjob’ in the outback zodat ze een 2nd year visa kunnen bemachtigen. Dat ben ik niet van plan hoor, daarvoor zie ik mijn vriendjes en familie (momenteel nog) te graag.

Zoals iedereen onder jullie heb ik de 21e december overleefd. 10 uur voordat jullie wisten of jullie het zouden halen wist ik al dat Australië niet zou vergaan. Gelukkig, want ik heb nog heel wat op mijn lijstje staan. Zo wil ik zeker ook gaan skydiven. Mijn 2 vriendinnen hebben een goedkoper ticket gewonnen dankzij een krabrace. In een café gokten ze op krabjes (echt belachelijk om te zien) die dan moesten rennen en als hun krab won, maakten ze kans op fantastische prijzen.

In Australië draagt iedereen een schooluniform. De 17-jarigen zien er daardoor veel te sexy uit, met tonnen make-up, opgestoken haar en veel te korte rokjes maar de kleintjes zijn echt schattig want iedereen draagt exact hetzelfde. Met Michelle en Holly maakten we cupcakes voor Holly’s afscheidsfeestje. Als ik zeg dat de oven onderaan in brand vloog weet iedereen vast hoe goed onze kookkunsten zijn. Mama: ik mis jouw eten verdoeme en ik ga veel meer helpen als ik terug thuis ben!

Op Manly beach maakte ik postkaartjes en foto’s met Hannah (UK) en Laura (Duitsland), twee vriendinnen die ik hier ontmoette. Manly is gewoon een droomplaats. Hete surfers, hoge golven, fijne bars… we kregen gratis bier van een kerel die mijn pa kon zijn, maar gratis is gratis. En zeker in Australië aanvaard ik deze gratis dingen. Alles is duur. Ik ging met Holly naar de cinema (Raise of the Guardians, kinderfilm), 18 dollar (15 euro) voor mij en 13 dollar voor haar. We gingen 2 uurtjes naar de stad om de grootste kerstboom ever te zien en iets kleins te eten, parking is 30 dollar per uur dus 60 euro voor die 2 uurtjes. En ik klagen wanneer ik mij in Maastricht parkeer en 3 euro per uur moet betalen. Wat een verschil!

Ik had een kerst zoals thuis: zonder familie weliswaar, maar met tonnen regen. Ik verbleef 3 nachten bij vrienden die een appartement huren op Coogee beach (naast Mc Donalds, ook weer goed voor de lijn). Ben naar een homeparty geweest, Belgisch bier gedronken en bierpong gespeeld (ben een talentje al zeg ik het zelf) en ineens haalde Dave zijn favoriete huisdiertjes boven. Ik werd helemaal hysterisch want guess what, zijn ‘kleine’ vriendjes waren spinnen. Ben ik in Australië, waarschuwt iedereen mij voor joekels van spinnen, zijn de enige spinnen die ik tot zover gezien heb hunterspiders. Kan iedereen effe deze spin googlen zodat jullie begrijpen wat voor indruk ik heb nagelaten op dit feestje..

Met kerst zijn we fancy gaan uiteten in een Italiaans restaurant in Darling Harbour. Het was gewoon heerlijk! Dag erna op stap geweest, boxing day (26 december) is huuuge hier. De grootste solden en fijnste feestjes die op het strand eindigden. Ook Nieuwjaar was de moeite! Om 13u waren we al op Milson’s Point om een goede plek te hebben en we waren lang niet de eersten. Mensen stonden serieus om 5u ’s ochtends op zodat ze een mooi uitzicht hadden. Het vuurwerk was onwaarschijnlijk, 6 miljoen dollar de lucht in! We waren echt letterlijk aan’t springen van geluk. Hadden daar ook een Australiër en Nieuw-Zeelander (beiden James genaamd) ontmoet en die nodigden ons de dag erna uit om naar Ivy te gaan. Dat is de chiqueste club in heel Sydney. Het was overdag, inkom 75 dollar maar Courtney, Hannah en ik mochten dus gratis binnen. Ik heb nooit zoveel mooie mensen samen gezien, blijkbaar werden er modellen ingehuurd die dan deden alsof ze gewoon wilden feesten maar eigenlijk betaald werden. Voordat ik doorhad dat James ons de hele dag gratis drank ging geven kocht ik 1 wit wijntje: 19 dollar alstublieft. De muziek was ontzettend goed, het begon om 14u tot 1u en was echt het beste feestje ooit.

Gister nog op het strand gelegen, maar er was een haai gespot op Bondi beach dus daar ging niemand meer het water in.Ik was op dat moment op Coogee beach maar dat is echt vlakbij. Diezelfde haai beet vorige week een surfer’s vinger af. Er waren (zoals elke dag eigenlijk) de hele dag helicopters boven de zee om haaien te spotten. Heb een haaienbeet gezien van iemand die ik eerder leerde kennen, niet min. Tijdens het surfen in San Diego (VS) 1 maand geleden beet een haai in zijn surfboard en voet. Helicopter moest hem uit het water vissen en naar het ziekenhuis brengen. Maar hij heeft natuurlijk wel een goed verhaal waardoor alle meisjes gefascineerd luisteren!

Ik wens iedereen echt een GEWELDIG 2013 en wil iedereen bedanken voor de fijne berichtjes de afgelopen dagen. Verder succes aan al mijn vriendjes met de examens die (helaas) snel volgen. Kick some ass!!!

  • 02 Januari 2013 - 21:31

    Fernand:

    Hei Karen,

    Allereerst de beste wensen voor 2013, maar daar moet precies niet veel meer bijkomen. Bedankt voor je nieuwjaarskaartje. Erg leuk. Toen ik er eentje wou terugsturen, bleek dat de enveloppe met het adres al opgeruimd was. Paul zei gisteren dat je niet lang meer op je huidig adres zou blijven, dus zul je het met dit berichtje moeten doen.

    Heel veel groeten en blijf ervan genieten,

    Yolande en Fernand

  • 02 Januari 2013 - 22:47

    Sabine:

    Dag Karen,

    Een heel gelukkig nieuwjaar met nog meer van deze super leuke ervaringen!
    Geniet ervan en blijf schrijven want het is leuk om jouw verslagen te lezen :-)

    Groetjes,
    Sabine K

  • 03 Januari 2013 - 00:32

    Charlotte:

    Happy new year!!! Nog een leuke tijd in Austalie gewenst en dat je maar weer heelhuids thuis komt! Mijn grootste angst zijn toch wel haaien dus als ex kotgenoot wil ik dat je daar niet meer in de zee zwemt!! Ga maar naar het zwembad?! Met jouw verhalen tover je altijd een lach op mijn gezicht en ik kan eigenlijk niet meer wachten totdat ik je pok kan aankijken tijdens dat moment!! Miss you xxxxx

  • 03 Januari 2013 - 00:32

    Charlotte:

    Happy new year!!! Nog een leuke tijd in Austalie gewenst en dat je maar weer heelhuids thuis komt! Mijn grootste angst zijn toch wel haaien dus als ex kotgenoot wil ik dat je daar niet meer in de zee zwemt!! Ga maar naar het zwembad?! Met jouw verhalen tover je altijd een lach op mijn gezicht en ik kan eigenlijk niet meer wachten totdat ik je pok kan aankijken tijdens dat moment!! Miss you xxxxx

  • 04 Januari 2013 - 16:00

    Ellen 666:

    Karen!

    OOOO uw verhalen in dit verslag doen me echt terugdenken aan mijn tijden daar!
    Crabracing, ik vond dat ZOO fijn (en marginaal) :p
    & Manly is idd een paradijs! Kheb daar eens over die kust proberen te joggen savonds (omdat ik te dik was geworden), maar dat is daar verdomd lang + zoo'n sportieveling ben ik niet + in zand lopen is moeilijk :p
    Op Shelley beach (das ad overkant v manly) ging ik ook altijd barbecueën, daar zitten schattige diertjes, lookalike bevers ofzo, die uw eten komen pikken SUUUPERCUTE!!
    Die haaien die blijven maar gaan, toen ik er was ook hoor. (ik was daar echt bang van als ik ging zwemmen, maar minder bang dan van die vieze vogelplagen :p)
    Ook Ivy was onze favoclub, omdat ge daar buiten zijt als ge eigenlijk binnen zijt vond ik dat heeeel cool.
    Maar dat de inkom daar zo duur was, herinner ik me niet meer DAAR IS DUS AL MN GELD GEBLEVEN :(:(:(
    Sidebar is ook een leuke bar, moet ge zeker ook eens gaan! daar zijn zo van die bandjes die van die typische liedjes zingen zoals mister brightside, dakota enz (en daar is het geloof ik toch wel goedkoper!)

    Tot zover mijn reisverslag, ik vind dat van u ook leuk!

    Echt sjiek dat ge nieuwjaar daar hebt gevierd!!! Moet volgens mij geweldig zijn! Verder ook echt sjiek dat ge zoveel mensen hebt leren kennen! Ik dacht dat dat moeilijk was als ge niet nr school ofzo ging, maar ik had moeten weten dat gij tot de top tien van de sociaalste mensen alive behoort!

    AAAAAA KAREN IK BEN JALOERS, echt waar
    Amuseer u nog maar heeeeeeeeeeel goed, en uw tijd is idd veel te kort, denk daar maar aan als ge eens te moe zijt om iets te doen ofzo... slapen kan je in belgie ook nog! :p voor ge het weet zijt ge hier en moet ge werken.
    Haha (sorry dat ik u daaraan doe denken)

    Ik wens u echt nog een suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuperleuke tijd!!

    groetjesss

  • 07 Januari 2013 - 05:21

    Karen Scheelen:

    Heel erg bedankt voor al jullie reacties alweer, doet me plezier. Ik hoop dat iedereen ondertussen mijn kaartje gehad heeft, blijkbaar toch het een & 't ander mee misgelopen.

    @Ellen, gij hebt tenminste al geprobeerd om een poging tot sport te ondernemen. Ik heb enkel met frietjes gekeken naar mensen die waren aant fitnessen. In Sidebar ben ik de 1e twee weken elke avond geweest aangezien ik in Wake Up hostel bleef en dat was daarnaast. Hebt gij mijn kaartje eigenlijk gehad? Want had het gestuurd naar uw straat en dan nr 66 aangezien mijn papa u de duivel noemt. Als niet, ga eens aankloppen op dat nummer:p Slapen doe ik hier amper, aangezien ik als nanny werk en altijd om 7u wakker gemaakt wordt en tegen half 1 terug bed in kruip. Merci voor al uw tips, het is geweldig hier zoals ge al zei!! xxx

  • 09 Januari 2013 - 09:08

    Mama:

    Al een paar dagen 'hot'news vanuit Australië en Sydney!!!
    Blijkbaar een kleur moeten bij uitvinden om aan te duiden hoe warm het is!
    Donkerrood niet voldoende voor de 46 graden die gehaald zijn in Sydney
    Het is 'deep purple'geworden .
    Mama's advies:veel veel water drinken en niet bewegen.Geen backpacker spelen nu hè!
    En hier al 6dagen na elkaar geen streepje zon gezien :(
    Xxx


  • 09 Januari 2013 - 23:03

    Myriam En Sigi:

    Hallo Karen,
    Vooreerst een heel gelukkig nieuwjaar vanuit "het mooiste dorp van Vlaanderen " !
    Gewoon even zeggen : knap wat je doet ! Avontuurlijk, spannend, nieuwe mensen leren kennen, op eigen benen leren staan , kennis maken met andere culturen en gewoonten ... heel verrijkend..een ervaring voor het leven ...
    En als we je verhalen zo lezen, geniet je er met volle teugen van - "by the way" : wat dat schrijven betreft , je schrijft verdomd goed .. je kon wel iets met communicatie gestudeerd hebben.....
    Karen, geniet nog "volle bak" van je avontuur !!

    groetjes vanuit het "natte Rekem" en stuur een beetje zon naar hier want bij jou is er meer dan genoeg als we de media mogen geloven ...
    "de wereld is een boek, wie niet reist leest enkel één bladzijde"....
    Myriam en Sigi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Gedurende 8 maanden zal ik hier regelmatig wat neerschrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn -oh zo boeiend leven-! Mijn avontuur start in San Francisco. Hier zal ik 5 weken op een heuvel wonen bij een gastgezin en nog een Zwitserse studente, Melissa. In de voormiddag heb ik steeds school om mijn Engels te verbeteren. In de namiddag ben ik vrij en kan ik met mijn rugzakje, camera en kaart de toerist uithangen. Na deze periode vertrek ik voor 6 maanden naar Sydney en kan ik hopelijk veel rondtrekken in Australië. Natuurlijk moet ik hier geld voor verdienen dus ga ik er ook op zoek naar een job. Om met een goed gevoel terug te keren ga ik nog 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand, wat dit precies inhoudt weet ik nog niet. Met andere woorden, ik zie jullie terug in juni!

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 38498

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Thailand

14 Oktober 2012 - 17 November 2012

SF, here I come!

19 November 2012 - 19 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: