Tot later Aboriginals, koala's en kangoeroe's - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu Tot later Aboriginals, koala's en kangoeroe's - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu

Tot later Aboriginals, koala's en kangoeroe's

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

18 Mei 2013 | Australië, Cairns

Mijn laatste 9 uren in Australië zijn geteld. Asjemenou, dat is omgevlogen. Courtney en ik hebben onze trip beëindigd en zijn nu bij familie van haar in Sydney (North rocks). Maar eerst nog even over de oostkust schrijven, voordat ik begin te janken omdat ik hier niet weg wil (jullie kennen mij hè!)

Whitsunday island was waar ik zo naar uitkeek in mijn vorig blogbericht. En terecht, 2 nachten en dagen leven op een fantastische boot, met een hoop zotte backpackers, allemaal rond mijn leeftijd. Kun je al raden dat er weer een hele hoop goedkope goon (witte wijn in een box) is gezopen. We snorkelden in de bekende ‘great barrier reef’, prachtig gewoon. George (grote vis) had mij heel graag dus die heb ik dan maar geknuffeld onder water. Verder was Nemo er ook en hij had al zijn vriendjes mee. Dat vond ik wel lief van hem. We deden ook idiote spelletjes zoals een dance off, verkleedpartijtje etc. Courtney en ik zaten natuurlijk in de finale met 2 andere kerels maar uiteindelijk hadden zij gewonnen, de bastards. Helaas was het erg bewolkt toen we op Whitsundays aankwamen. HEEL jammer want zo’n blauw water en zo’n hagelwit strand ga ik volgens mij nooit meer zien (ofwel, in Thailand?!) Konden onze tandjes met het zand poetsen, Colgate heb ik niet meer nodig. We moesten ook bijna overal op de oostkust een ‘stingersuit’ aan doen omdat er teveel kwallen zitten (en dan heb ik het niet over de boys) en een paar dodelijk kunnen zijn.

Terug naar Airlie beach na deze boottocht. Hostels zijn echt vermoeiend, in- en uitpakken, overdreven zware backpack rondsjouwen en ’s nachts een kakkerlak op mijn arm vinden. Dat vond ik minder leuk. Viel uit mijn bed omdat ik eerst dacht dat het een reuzespin was. Dan maar mijn 7 kamergenoten wakker gemaakt om het beest te vinden. Zagen dan een grote kakkerlak op mijn kussen kruipen en Courtney was zo vriendelijk om het diertje naar de kakkerlakkenhemel te brengen. In Magnetic island verbleef ik in Base hostel en dat was echt super. Zwembad vlak aan de zee, super mooi weer… hadden een auto gehuurd met nog wat mensen (fijn hoe je op de oostkust de hele tijd dezelfde backpackers tegenkomt en echt een vriendengroep opbouwt!). Helaas zijn we allemaal nogal wat kilootjes aangekomen en hadden we al snel een platte band. Aboriginal fixte dit voor ons en dat was ook weer gedaan.

In Cairns (onze laatste stop op de oostkust :( ) zat het weer voor de 1e keer niet mee. In Queensland zijn er vaker overstromingen en het stopte echt 4 dagen niet met regenen. We bezochten het regenwoud voor 2 dagen met een gids en zag hier ook weer heel wat lieve spinnetjes. Zo lief dat ik ze bijna wou aaien (not). Ook krokodilletjes en slang gespot toen we onze boottocht op Daintree River deden. Stoer hè. In Cairns waren ook weer megaveel Aboriginals (sorry Julie ik heb geen foto van hen gemaakt, vond dat zo toeristisch want zijn ook maar mensen). Hier stonken ze gelukkig niet maar waren wel altijd ladderzat en vaak aan’t vechten. Minder leuk om op straat te komen. Aan de Lagoon in Cairns zag ik de Hillbilly goats optreden. Zotte hippies op een podium als je het mij vraagt.

Verder heb ik mijn 1e duikles genomen, ongelofelijk weer die great barrier reef. Haaitje ontmoet en gewoon geweldig om te zien dat er zoveel leven is. Kon wel wenen van geluk toen ik terug op de boot was maar het was wel eng om zolang onder water te zijn en te ademen via een andere manier. Onze laatste avond hebben we goed gevierd in Gilligans, ons hostel, echt een fijne en megadrukke plaats. Van Cairns vlogen Courtney en ik terug naar Sydney, moeilijk om weer doei te zeggen tegen iedereen. Hier ben ik dus, bij Courtney’s familielid (gratis joepiejeej). Onze monden vielen open toen we na zolang terug in een huis belandden. Eigenlijk heel gewoon hoor, maar ik was al vergeten dat er naast stapelbedden ook echte bedden bestonden. Puur luxe dus, maar ijskoud hier vergeleken met de rest van onze bestemmingen.
Heb de Botanical gardens hier nog eens bezocht, ferry naar Manly genomen en dan inpakken (dat natuurlijk weer op laatste moment gebeurde).

Net zijn Court&ik fijn gaan uiteten in area ‘the rocks’, naast Harbour bridge :) Mooi afscheid en heb een superleuk fotoboek van haar gekregen. 6 maanden geleden, mijn 1e dag hier in Australië heb ik haar ontmoet en sindsdien onafscheidelijk. Het gaat dus heel raar zijn om ineens zonder mijn vriendin te zijn. Ik ga haar zeker in Canada bezoeken :)

Nu tijd om nog even te slapen voordat ik op het vliegtuig naar Thailand spring. Hopelijk verloopt alles goed, ik ga waarschijnlijk geen internet hebben in het weeshuis en heb ook geen geld meer op gsm. Wordt wel opgepikt van de luchthaven en dan zo’n 3u later kom ik aan in Singburi. Waar dat ook moge zijn. Zal die kindjes daar wel wat entertainen en dan komen mama en papa mij bezoeken en vakantie doorbrengen in Thailand. Daarna komt Valerie en daar kijk ik echt naar uit. Ik wil best naar huis nu, fatsoenlijk eten, slapen, want het is echt wel veel gedoe zo rondtrekken. Maar ik besef hoeveel geluk ik heb! Zou zeker langer in Australië willen blijven maar in een compleet nieuw avontuur heb ik momenteel niet zo’n zin. Zal wel komen eens ik er ben!

Bedankt aan Rita voor het fijne smsje, aan mijn hele familie voor de SUPERleuke kaartjes en de Flair en mijn liefste vriendinnetjes en zus die een geweldig filmpje hebben gemaakt voor mij. Kijk ernaar uit iedereen weer te zien!

Take care xxx

  • 18 Mei 2013 - 18:47

    Ellen:

    Oooh Karen,

    Ge zijt echt zo'n geweldig avontuur aan het meemaken! Geniet er nog van, Thailand zal ook weer een geweldige ervaring zijn wat je nooit zal vergeten..
    Dat wenen door Australie te verlaten ken ik & ik weet ook dat gij NOG een emotioneler ding bent dan mij :-) Dus denk er maar aan dat je de herinneringen nooit meer zal kwijtraken!
    Tot snel,

    Superveel plezier nog in Thailand! x

  • 21 Mei 2013 - 13:58

    Chris Tempels:

    Wat een belevenissen allemaal. Fijn om dat allemaal te lezen. Geniet nog maar van al dat leuks.
    Dikke kus van Marc en mij.

  • 26 Mei 2013 - 15:36

    Nonknobby:

    Kakie,
    Je verdrinkt haast in de leuke momenten, Jij hebt onafgebroken zomers gehad, wij alleen maar winter. vrijdag genoten wij van een tuinfeestje in een tent met warmteblazers ,alleen de warme soep ontbrak nog.
    ondertussen zitten ze hier in de blokperiode, psst deze info heb ik niet van a of toto, die geven geen krimp.
    vorige week 21 mei was het hier bee-day , in plaats van kaarsjes uit te blazen mag ik ze nu aansteken, hebben dit onder de linden gevierd met flink wat drank ,voor u ook geen taboe meer ,heb het echter niet van uw papa kunnen winnen. Volgend jaar beter.
    Ik ga nu verder onder een warme fleeze genieten van een grijze zondag,
    Groeten en nog veel plezier nonknobby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Gedurende 8 maanden zal ik hier regelmatig wat neerschrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn -oh zo boeiend leven-! Mijn avontuur start in San Francisco. Hier zal ik 5 weken op een heuvel wonen bij een gastgezin en nog een Zwitserse studente, Melissa. In de voormiddag heb ik steeds school om mijn Engels te verbeteren. In de namiddag ben ik vrij en kan ik met mijn rugzakje, camera en kaart de toerist uithangen. Na deze periode vertrek ik voor 6 maanden naar Sydney en kan ik hopelijk veel rondtrekken in Australië. Natuurlijk moet ik hier geld voor verdienen dus ga ik er ook op zoek naar een job. Om met een goed gevoel terug te keren ga ik nog 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand, wat dit precies inhoudt weet ik nog niet. Met andere woorden, ik zie jullie terug in juni!

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 845
Totaal aantal bezoekers 38483

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Thailand

14 Oktober 2012 - 17 November 2012

SF, here I come!

19 November 2012 - 19 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: