Goodbye Melbourne, HELLOOO MOST AWESOME TRIP EVER - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu Goodbye Melbourne, HELLOOO MOST AWESOME TRIP EVER - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu

Goodbye Melbourne, HELLOOO MOST AWESOME TRIP EVER

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

30 April 2013 | Australië, Rainbow Beach

Dag kameraadjes!

Laatste week in Melbourne was fantastisch. Ik bezocht
“Melbourne gaol”, had Alcatraz al gezien maar vind het gevangenisleven
echt heel boeiend. Jammer genoeg ben ik veel te braaf om er zelf ooit
te belanden. We deden de nachttour, alle lichtjes uit en een gids met
enkel een kaars en dan hop griezeltochtje en alle cellen bezoeken. Het
is echt een oude gevangenis en Ned Kelly en Jack the ripper zijn de
bekendste ex-bewoners. Courtney verstopte zich in elke cel en ik liep
maar wat rond in cirkeltjes en elke keer opnieuw piste ik in mijn
broek wanneer ze mij verschrok en ik dus geen hol kon zien in het
donker.

Heb ook een afscheidsfeestje gehad dankzij mijn huisgenootjes,
heb een megagrote cupcake gekregen maar ipv dat op te smullen hebben
we het in elkaars gezicht gesmeerd. Had mijn waarborg al terug
gekregen dus opruimen moest ik ook niet meer doen! Ook
afscheidsfeestje op het werk gehad (Cancer Council), afterparty was
bij mijn supervisor James en daarna pakte ik de taxi naar huis. Die
probeerde mij volledig af te rippen, eerst vroeg hij $40, ik betaalde
dan zei hij $50, dus ik betaalde en dan ineens was het $75. Ik ging
mij niet laten doen en hij zei: “Je kan nu betalen of ik bel de
politie” waarop ik reageerde: “Can’t wait for them to come, you should
definitely call them!” Had niet gedacht dat hij echt zou bellen maar
halfuurtje later zag ik de zwaailichten en wist ik hoe laat het was.
Babbeltje gedaan met deze knappe Australische agenten dus dat was ook
weer gezellie. Taxichauffeur wel nog altijd moeten betalen maar wel
minder dan eerst. Heel de weg naar huis heb ik nog zitten discussiëren
met hem.

Dan zijn we vertrokken naar de Outback! In het midden van Australië,
waar de Aboriginals wonen en waar we 4 dagen rondtrokken met een hele
toffe groep. Ik zag daar voor de eerste keer zoveel Aboriginals samen.
Ik rook ze ook. Gadverdamme stinken dat die deden. Altijd een hoop
kinderen achter hun aan bengelen, blote voeten, lelijk dat die zijn
ook. God ik klink racisctisch nu maar het is echt waar. Als ik aan de
stank denk word ik terug misselijk haha. Ze zien er ook zo boos uit,
1x was er een busje vol Aboriginals (zo’n 8) die ons lieten stoppen
langs de kant van de weg omdat zogezegd iemand zijn middelvinger had
uitgestoken. Dan maar snel verontschuldigen ook al had niemand dat
gedaan maar was wel effe spannend want Aboriginals zijn sowieso al
niet zo blij met al die toeristen, wat best begrijpelijk is.

Anyway, Outback was echt helemaal geweldig. We sliepen buiten rond een kampvuur in ‘swags’, werd gewekt door jankende dingo’s wat verderop om 4u ’s ochtends en dan gingen we de zonsopgang bekijken. Prachtig om Uluru (Ayers rock) en Kata Tjuta te zien maar het hoogtepunt voor mij was Kings Canyon. Maakte hier een lange, moeilijke wandeling met mijn enorm aantrekkelijke hiking shoes maar wat een geweldig uitzicht. De vliegen moesten we echt van ons af slaan en we sprokkelden hout om dan ’s avonds weer een kampvuur te maken en ons eten hierop te koken.

Na dit geweldig avontuur vlogen Courtney en ik naar Sydney. THANK YOU
BOB, we mochten een nachtje bij hem blijven logeren, nog snel al onze
was gedaan om dan aan onze oostkust trip te beginnen in de morgen.
Moesten al de taxi nemen om nog maar naar de bus te gaan, onze
backpacks zijn echt veel te zwaar en 100 andere zakken bengelen er al
aan ondertussen. Heb een deel bij Courtney’s tante in Sydney gelaten. Hopelijk kan ik haar meer vertrouwen als Michelleke he.

Onze 1e stop was Byron Bay, tot zo ver ook één van de beste plaatsjes.
Vol hippies, relaxte mensen en het strand was letterlijk in de
achtertuin van ons hostel. Gingen uit in Cheeky Monkey’s nadat we
eerst liters gratis sangria in ons hostel kregen. Ook een dagtrip naar
Nimbin gedaan waar ik mij echt in Amsterdam voelde en zeker 20x
wietkoekjes kreeg aangeboden. Kon daar geen nee tegen zeggen en al
snel had ik het zitten. Tranen van het lachen, non stop terwijl we
onze barbecue aten. Gelukkig was iedereen even high. Sorry mama en
papa, maar jullie zijn ook jong geweest hè. Dag erna nog eens een
surfles genomen en dan naar Surfers Paradise vertrokken. Blijven
overal zo’n 2 à 3 nachten om dan weer verder te trekken. Dat is echt
vermoeiend, steeds in- en uitpakken, plaats verkennen en weer verder.
Maar ik heb nog nooit in mijn leven zoveel plezier gehad als nu :) We
deelden onze kamer in Surfers’ met 3 Amerikaanse boys die we in Byron
Bay hadden ontmoet, hele chille kerels.

Brisbane was de volgende stop, een drukke stad en één van de minste plaatsjes omdat we nu zo gewoon zijn om aan de kust te leven en het stadsleven is echt minder boeiend. Vond Noosa dan veel leuker, waar we een wandeling door een prachtig nationaal park deden. Tot nu toe had elk hostel een eigen zwembad maar je kan dat toch niet met een hotel vergelijken hoor. In Rainbow beach ‘Rainbow on Fraser’ hostel douchte ik samen met een gecko en moest ik eerst 3 spinnen doden alvorens ik naar bed kon.

Fraser island is de meest recente trip die we gedaan hebben. Met een
groep van 32 man gingen we naar dit fantastisch eiland met 4WD jeeps.
Werden in groepen van 8 personen per auto ingedeeld en ik heb zelf ook
gereden op het strand, heuvels en door het water. Helemaal niet simpel
en best gevaarlijk. Op een gegeven moment had ik echt geen controle
meer over het stuur en het scheelde echt amper of ik had die jeep
gecrasht. Thank God that didn’t happen! Kampeerden in tenten en hadden een dingohek rond ons kamp zodat deze wilde Australische honden ons eten niet konden stelen of ons zouden aanvallen. Werden aangeraden om altijd met een pitslamp en een stok naar het strand te gaan ’s avonds omdat deze hondjes soms toch niet zo vriendelijk zijn. Hebben 2 nachten ‘goon’ (witte wijn in een box, erg goedkoop) gedronken en weer drankspelletjes gespeeld. Ook een full moon party op het strand gehad, heel vet. Mochten niet zwemmen in de oceaan omdat er erg veel haaien zitten en de golven je zo kunnen meesleuren maar de meren die we deden waren geweldig. 3 dagen zijn we elke dag naar een verschillend meer gegaan, Lake McKenzie, Indian Head en Champagne pool waren de beste. In dit laatste kreeg ik echte champagne aangeboden van 2 Ozzies en een Kiwi dus dat was echt ideaal. Zooo relaxed! De kampsite werd onderhouden door de locals (Aboriginals) en het enige dat zij vroegen was om nooit in het kampvuur te spuwen en niet te fluiten. Dit zou slechte Goden naar hun kamp brengen die voor ongeluk zouden zorgen. Heb dat dus maar niet geriskeerd want ik kan toch niet fluiten. Koken deden we ook weer zelf en heb maar 1 douche genomen want er zaten zoveel spinnen en het licht ging steeds aan en uit, voelde me precies in een horrorfilm.

Het is zo jammer dat we weer afscheid moesten nemen van zo’n toffe
bende. Ken ondertussen wel echt mensen over de hele wereld! Courtney
en ik gaan nu naar Airlie beach om daar een zeiltocht met Atlantic
Clipper boot op Whitsundays te doen. Dat schijnt één van de mooiste
stranden in Australië te zijn. Ga daar ook snorkelen en we slapen 2
nachten op de boot. Kijk hier zooo naar uit, misschien zien we zelfs
een haaitje passeren! Ook met het weer hebben we tot nu toe echt geluk
gehad. In Melbourne is het echt een pak kouder nu, de winter komt
eraan dus zo’n 15° maar hier is het nog steeds 28° en hoe hoger we
gaan hoe warmer het wordt. I’m living the dream en ben er ook zeker
van dat Thailand echt de moeite gaat worden. Alles vliegt zo snel
voorbij!

Take care buddies, hoewel ik het erg naar mijn zin heb mis ik jullie stuk voor stuk! (maar mijn zusje Anneleen het meest) <3

  • 30 April 2013 - 08:45

    Charlotte:

    Wat een mooie verhalen weer! Geniet er nog maar van want de tijd vliegt als je het naar je zin hebt! Wanneer vertrek je naar Thailand? Dikke kusss

  • 30 April 2013 - 11:55

    Julie :

    Hahah Karen jij bent echt knettergek! :D Je gekheid wordt hier wel gemist hoor! :).. Ik zou al lang een hartaanval hebben gekregen daar in de broes! Nog wa energie overhouden voor Thailand he;).. En heb je geen foto's van de Aboriginals? Die smoelen van dat gek volkje wil ik wel is checken;) .. Hou je goed Limburgse vamp!! xx

  • 30 April 2013 - 16:03

    Sheila:

    KAREN toch ! Living the dream!!! Fijn dat ge het zo naar uw zin hebt. Ik kijk echt uit naar al uw verhalen en foto's :)
    Ge hebt uw Pitjantjatjara kennis toch kunnen gebruiken hoop ik ?
    En hahah!! : Babbeltje gedaan met deze knappe Australische agenten dus dat was ook
    weer gezellie. Zo ken ik je weer meid ;)

    Geniet van de vele wietkoekjes, surfboys, het prachtige weer en de dingo's!

    xxx groetjes uit het tropische Leuven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Gedurende 8 maanden zal ik hier regelmatig wat neerschrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn -oh zo boeiend leven-! Mijn avontuur start in San Francisco. Hier zal ik 5 weken op een heuvel wonen bij een gastgezin en nog een Zwitserse studente, Melissa. In de voormiddag heb ik steeds school om mijn Engels te verbeteren. In de namiddag ben ik vrij en kan ik met mijn rugzakje, camera en kaart de toerist uithangen. Na deze periode vertrek ik voor 6 maanden naar Sydney en kan ik hopelijk veel rondtrekken in Australië. Natuurlijk moet ik hier geld voor verdienen dus ga ik er ook op zoek naar een job. Om met een goed gevoel terug te keren ga ik nog 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand, wat dit precies inhoudt weet ik nog niet. Met andere woorden, ik zie jullie terug in juni!

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2441
Totaal aantal bezoekers 38475

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Thailand

14 Oktober 2012 - 17 November 2012

SF, here I come!

19 November 2012 - 19 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: