C ya later Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu C ya later Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Scheelen - WaarBenJij.nu

C ya later Sydney!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

17 Januari 2013 | Australië, Sydney

Na 2 maanden Sydney heb ik besloten dat het tijd is voor iets nieuws: maandag neem ik het vliegtuig naar Melbourne! Toen ik de familie vertelde dat ik naar Melbourne wou gaan zeiden ze: “Wij gaan mee!” Dus nu krijg ik mijn vlucht betaald, fancy hotel voor 4 nachten met hen etc. om mij te bedanken. Woppedieflop . De 25e januari gaan zij weer naar huis (via de Great ocean road, ga ik zeker ook doen!) en dan blijf ik in m’n uppie in Melbourne. Best spannend, weer vanaf nul af aan beginnen. Maar dat ging hier supervlot dus ik hoop daar ook  Ik denk er zo’n maand te blijven en dan aan mijn oostkust reis te beginnen. Niets staat vast en dat is net het leuke eraan.

De grote rubbereend die eerst in Rekem (mooiste dorp van Vlaanderen yap yap) stond is momenteel in Sydney! 60.000 man waarvan 59.678 Aziaten als je het mij vraagt kwamen het eendje op de 1e dag fotograferen. In Rekem was er toch ook wel zeker 10 man. Het is hier 3 weken festival en de 26e is het Australian Day, groot feest dus. Concertjes, animatie, vuurwerk zijn nu dagelijkse kost. Kan ik best mee leven trouwens.

Verder hebben jullie thuis waarschijnlijk ook over de bosbranden gehoord. Ik vond het hier niet warm genoeg dus besloot een vuurtje te maken. Ging effe fout. En nu serieus: aangezien het vaak warmer dan 40° is, heerst er nog steeds gevaar. Ik besloot een dagje naar de Blue Mountains te gaan met een groep waarvan ik niemand kende. Paar domme Duitsers bij dus dat zat ook weer goed. Helaas waren er bosbranden geweest enkele dagen voordien, ik kon de “three sisters” wel zien maar de waterval niet en we konden ook geen grote wandeling maken. Dat zat wel tegen want had $100 betaald en konden echt niet zoveel doen. Dan maar op café gegaan, biertje met een echte Australiër gedronken die ons perse in zijn huis wilde om een jointje te smoren. Toen hij zijn tepel showde besloten we toch maar om zijn aanbod af te wijzen. Hij vertelde dat hij 15 biertjes per dag dronk, bijna zo’n held als mijn papa dus :) De 45-jarige Blue Mountain gids gaf mij achteraf trouwens een hand en toen ik mijn hand opendeed zat daar een papiertje met zijn gsm nummer in. Kan niet wachten om iets met een rokende, stinkende, Australische boswachter te beginnen zodat we op huwelijksreis kunnen gaan in het bos en hij mij de verschillende plantensoorten uitlegt!

Deze week ook weer vanalles met de babysitkindjes meegemaakt. Ben elke dag gaan zwemmen met Holly en hield toezicht terwijl ze haar zwemlessen volgde. Helaas miste ze 2 lessen omdat haar mama te moe was om haar te brengen. Dat was wel erg zielig want ze keek er zooo naar uit maar de mama kwam thuis van een lange nachtshift… stonden wij aan de deur te springen, volledig klaar om dan een ‘nope’ te horen. De mama kocht een ontbijtdonut voor de kids maar dit maal zat er ei in. Fout van de bakker dus. En dat heb ik geweten, iemand al eens paarse kots gezien?! Holly heeft erg veel allergieën en haar tong zwol meteen op. Daarna volgden weer verschillende overgeefspektakels in donutkleurtjes. Hoewel ik de mama had wakker gemaakt viel ze weer in slaap na 5 minuten dus zat ik daar met een bakkie vol kots en een trieste Holly natuurlijk. Het feest ging nog even door want de dag erna merkte ik dat ze toch wel erg veel in haar haar krabde. Yap, we hebben nieuwe huisdiertjes: luisjes. Helemaal fantastisch want sinds een week slaap ik weer met de kids in bed aangezien ze gaan verhuizen en alles ingepakt moet worden. De mama gebruikt wel de luizenshampoo maar niet de kam dus dat heb ik dan maar op mij genomen. Puur uit egoïsme hoor, wil het gewoon zelf niet krijgen. Heb echt eitjes en een luis gezien en ben dan maar beginnen spurten.

Verder is het haaienalarm nog meermaals afgegaan, heb ik Balmoral beach, de Lisgar gardens en St Mary’s Cathedral bezocht. Ook stak ik de Harbour bridge te voet over. Dit deed ik met een andere nanny, had haar nummer en dan belde ik haar gewoon op of ze wou afspreken. Klinkt hopeloos, want je moet echt elkaars kleren beschrijven zodat je elkaar vindt. Zou ik thuis nooit doen maar hier maakt me dat niet zo uit want doordat ik zelf initiatief neem ken ik nu zoveel leuke mensen over de hele wereld. Ook ging ik naar een koalapark waar ik koalaatjes kon aaien en kangeroes kon voeren.

Woensdag ging ik naar “Blaze”, een internationale dansshow met hiphop, breakdance etc. in the Opera House. Hier naartoe gegaan met 6 andere meisjes en was echt een superervaring. Het duurde helaas wel maar een dik uur en dan is $80 natuurlijk wel veel. Daarna nog wat drankjes gehad en viel me weer op hoe mooi iedereen is in die chique buurt. Perfect opgetutte modellen die precies recht van de rode loper gestuurd werden gewoon om mij jaloers te maken!

De mama heeft wat meer verlof genomen deze week, ze had een 19-jarige in het ziekenhuis die haar eigen nek had proberen over te snijden en het was gruwelijk want ze is er nog steeds niet goed van  Morgen ga ik op stap met haar, komt er een andere babysit zodat wij goed kunnen feesten. Gaan ook op hotel in de stad zodat ze niet naar huis moet rijden. Ik heb regelmatig gedacht: “Ben het beu om hele dagen binnen te zitten met de kids, zonder buiten te komen en zelfs niet de tijd krijgen om eens naar het toilet te gaan” maar ik ga hen toch echt superhard missen hoor. Dit voelt ondertussen ook gewoon als thuiskomen.

Mijn zever, gezever, zit er weer op. Hopelijk heb ik dit keer eens een goede vlucht zonder ingecheckte mensen met mijn naam, verloren bagage of biddende mensen die wenen omdat we zeker en vast gaan neerstorten.
C ya in Melbourne mate!

  • 01 Februari 2013 - 15:49

    Uw Vader:

    Tof! Succes in Melbourne en met vriend Djokovic.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Dag vriendjes en vriendinnetjes! Gedurende 8 maanden zal ik hier regelmatig wat neerschrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn -oh zo boeiend leven-! Mijn avontuur start in San Francisco. Hier zal ik 5 weken op een heuvel wonen bij een gastgezin en nog een Zwitserse studente, Melissa. In de voormiddag heb ik steeds school om mijn Engels te verbeteren. In de namiddag ben ik vrij en kan ik met mijn rugzakje, camera en kaart de toerist uithangen. Na deze periode vertrek ik voor 6 maanden naar Sydney en kan ik hopelijk veel rondtrekken in Australië. Natuurlijk moet ik hier geld voor verdienen dus ga ik er ook op zoek naar een job. Om met een goed gevoel terug te keren ga ik nog 1 maand vrijwilligerswerk doen in Thailand, wat dit precies inhoudt weet ik nog niet. Met andere woorden, ik zie jullie terug in juni!

Actief sinds 21 Okt. 2012
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 38482

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 15 Juni 2013

Thailand

14 Oktober 2012 - 17 November 2012

SF, here I come!

19 November 2012 - 19 Mei 2012

Down under

Landen bezocht: